Svatba, komorna opera za 6 ženskih glasov a capella

Glasba in libreto: Ana Sokolović

Glasbeno vodstvo: Iztok Kocen

Režija: Andrej Jus

Scenografija: Jaro Ješe

Kostumografija: Maja Sotošek

Producentki: Katja Konvalinka (SKGG), Staša Mihelčič (CD)

Zasedba vlog:   

Milica: Štefica Grasselli, sopran

Danica: Theresa Plut, sopran

Lena: Katja Konvalinka, sopran

Zora: Irena Yebuah Tiran, mezzosopran

Nada: Barbara Jernejčič Fürst, mezzosopran

Ljubica: Ireneja Nejka Čuk, mezzosopran

Koprodukcija: Slovensko komorno glasbeno gledališče (SKGG) in Cankarjev dom

Projekt je podprlo Ministrstvo za kulturo

Založba: Boosey & Hawkes

Vsebina:

Dogajanje je postavljeno na večer pred poroko dekleta, ki s prijateljicami proslavlja svoj odhod v zakon. 

I. Dekleta pojejo Milici

II. Barvanje las

III. Ljubezenska obleka

IV. Prepir

V. Kopel

VI. Zora – oblačenje

VII. Slovo

ANA SOKOLOVIĆ, kanadska skladateljica srbskega rodu, je pomembna osebnost v sodobni glasbi. Mednarodno se je uveljavila s svojo domiselno, ritmično usmerjeno glasbo, z repertoarjem, ki sega od kritiško priznanih oper in orkestrskih del do močnih solističnih in komornih skladb.Študirala je pri Dušanu Radiću v Novem Sadu in Zoranu Eriću v Beogradu. Nato se je preselila v Montreal, kjer je magistrirala na Univerzi v Montrealu pri Joséju Evangelisti. Njeno navdušenje nad različnimi umetniškimi oblikami je razvidno iz njene široke palete koncertnih in odrskih del. Pisani zvočni svet Ane Sokolović je pogosto navdihnjen z balkansko folkloro in njenimi prazničnimi, asimetričnimi ritmi. Njene štiri opere so bile izvedene po vsem svetu, od Montreala do San Francisca in od Luksemburga do Hannovra. 

Njena opera SVATBA za šest ženskih glasov je premiero doživela leta 2011 v Torontu, kasneje pa so jo med drugim predstavili Opera Philadelphia, Opera San Francisco in Festival d’Aix-en-Provence. Prejela je nagrado Dore Mavor Moore za “Izjemno novo opero.” Le Monde jo je opisal kot “Obred pomladi, miniaturo, ki izumlja univerzalno fonetiko človeškega srca.” 

  Skladateljičino prvo opero Polnočno sodišče, ki je bila predstavljena v Kraljevi operni hiši v Covent Gardenu, je Opera News pohvalila zaradi “osvežujočega zvočnega sveta divje inventivne igrivosti, napolnjenega z veseljem do življenja”. Trenutno piše delo The Old Fools, novo opero za kanadsko operno družbo, ki bo premierno uprizorjena predvidoma leta 2022.

    Sokolovićeva je pred kratkim za koncertna dela prejela dve zaporedni nagradi JUNO za “Klasično skladbo leta”: leta 2019 za »Golden Slumbers Kiss Your Eyes« (za kontratenor, refren in orkester); in leta 2020 za »Evto«, koncert za violino in veliko zasedbo. Njeno glasbo so izvajali priznani orkestri, vključno z Orchestre symphonique de Montréal (Kent Nagano, Charles Dutoit), National Arts Center Orchestra, Vancouver Symphony Orchestra in Beograjski filharmonični orkester. V letih 2011–2012 je Société de musique contemporaine du Québec (SMCQ) svojo »Série Hommage« posvetila njeni glasbi z več kot 200 nastopi in dogodki v skupnosti po vsej Kanadi. Dobila je tudi nagrado Opus Quebec Music Council, nagrado SOCAN Jan V. Matejcek, nagrado Sergeja Garanta pri fundaciji Émile-Nelligan in nagrado skladateljev National Arts Center, ki je vključevala vrsto komisij in predavateljskih rezidenc.

    Glasba Ane Sokolović je bila posneta na več kot 20 albumih z  uglednimi zasedbami: Ensemble contemporain de Montréal, SMCQ, Quatuor Bozzini, Ensemble Transmission, Turning Point Ensemble in Aventa Ensemble. Festivali po vsem svetu so predstavili tudi njena dela, med drugim Festival d’Aix-en-Provence, Festival Présences v Parizu, Nordijski glasbeni dnevi v Reykjaviku, Beneški glasbeni bienale, Glasbeni bienale v Zagrebu, Nizozemski festival v Amsterdamu, festival aDevantgarde v Münchnu, El Cervantino v Mehiki, festival Diaghilev v Permu, glasbeni festival v Pekingu in glasbeni dnevi ISCM v Vancouvru.

    Nedavno je prestižna glasbena založba Boosey & Hawkes v svoj katalog dodala dela Ane Sokolović. Naslednja tri leta bo rezidenčna skladateljica Montréalskega simfoničnega orkestra. Poleg skladateljske dejavnosti poučuje kompozicijo na Univerzi v Montrealu.

IZTOK KOCEN, dirigent in skladatelj, je na Akademiji za glasbo v Ljubljani končal magistrski študij kompozicije v razredu Dušana Bavdka, študij orkestrskega dirigiranja pa v razredu Marka Letonje in Simona Dvoršaka. Je vsestranski glasbenik in eden vidnejših predstavnikov najmlajše generacije slovenskih dirigentov. Od leta 2017 ima status samozaposlenega v kulturi. Dirigiral je premiero opere Deklica z vžigalicami Tine Mauko (2021), premiero opere Snežna kraljica Matthewa Kinga (2019), muzikal Druščina Stephena Sondheima (2019), premiero avtorske komorne opere Disposable v Brnu (2019) in premiero muzikala Pepelka Richarda Rodgersa in Oscarja Hammersteina II. (2018). Kot drugi dirigent je vodil opero Julija skladatelja Aleša Makovca, opereto Hmeljska princesa Radovana Gobca (Žalec), opero Hobbit Deana Burryja in muzikal Moje pesmi, moje sanje avtorjev Rodgersa in Hammersteina II. Kot korepetitor redno sodeluje s Slovenskim komornim glasbenim gledališčem, zelo dejaven je kot skladatelj. Njegova zborovska, komorna in orkestrska dela so redno izvajana doma in v tujini.

ANDREJ JUS je rojen v Slovenj Gradcu leta 1981. Po opravljeni diplomi iz gledališke in radijske režije na AGRFT (2007) deluje po večini slovenskih gledališčih ter na neinstitucionalnih odrih. Njegove predstave so dobile domače in mednarodne nagrade: Študentska nagrada za najboljšo režijo na 4. mednarodnem festivalu dramskih umetnosti v Bolgariji, za predstavo Samotni zahod (M. McDonagh), 2007; nagrada »Satir« za najboljšo komorno uprizoritev v celoti za predstavo Grenki sadeži pravice (M. Jesih), SNG Nova Gorica, 2012; nagrada »Zlati lev« za najboljšo predstavo na mednarodnem festivalu komornega gledališča v Umagu za predstavo Postani obcestna svetilka (S. Kosovel), SNG Nova Gorica, 2015 ter nagrada »Zlata Pika« za najboljšo predstavo 27. Pikinega festivalu v Velenju za predstavo Sneguljčica (Grimm), SLG Celje, 2016.

Je tudi avtor dramskih besedil: »Balade za vsakdanjo rabo« (uprizorjeno v MGL, 2009), muzikala »Žaba Greta« (uprizorjeno v Lutkovnem gledališču MB, 2011), »Besne basni« (uprizorjeno 2019 v Šentjakobskem gledališču) ter pesniške zbirke »Na trati«, založba Sanje, 2015 .

ŠTEFICA GRASSELLI je diplomirala in magistrirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu prof. Pie Brodnik. V sodelovanju s SNG Opera in balet Ljubljana in SKGG je poustvarila vloge: La Musica (Monteverdi, Orfej), Zelmira (Gluck, Ogoljufani sodnik), Lucinda (Piccini, Nikogaršnja hči), Kraljična (Šavli, Pastir), Suzana (Mozart, Figarova svatba), Ana Frank (Frid, Dnevnik Ane Frank), Clorinda (Rossini, Pepelka), Frasquita (Bizet, Carmen), Minerva (Offenbach, Orfej v peklu), Zerlina (Mozart, Don Giovanni), Felicija (Glass, Lepotica in zver), Esmeralda (Smetana, Prodana nevesta), Olympija (Offenbach, Hoffmannove pripovedke), Druga dama (Mozart, Čarobna piščal), Giulietta (Bellini, Capuleti in Montegi) in Giannetta (Donizetti, Ljubezenski napoj). Koncertno je izvajala Monteverdijeve Večernice blažene device, Charpentierov Te Deum, Pergolesijevo Stabat Mater, Vremšakov cikel Osmih pesmi iz ciganske poezije in Mendelssohnov Sen kresne noči.

THERESA PLUT: Kanadska sopranistka slovenskega rodu nastopa kot solistka z mnogimi dirigenti in orkestri po Evropi, Aziji in Kanadi ter z recitali samospevov v različnih evropskih koncertnih dvoranah. Nastopila je z Ano Netrebko v operi Jolanta (Deutsche Grammophon, 2015) in z Bernardo in Marcosom Fink v Mozartovem Rekviemu. V opernih hišah in na festivalih v Nemčiji in Švici je ustvarila vloge Kraljice noči (Čarobna piščal), Blondchen (Beg iz Seraja), Rosine (Seviljski brivec), Olimpie (Hoffmannove pripovedke), Metke (Janko in Metka), Serpette (La finta giardiniera), Walterja (La Wally), … Sodelovala je s svetovnimi priznanimi dirigenti (Emmanuel Villaume, Nicholas Milton, Alexander Joel, John Fiore, … ) in režiserji (Christof Loy, Philipp Harnoncourt, Tobias Richter, itn.) ter orkestri (Vancouver Symphony Orchestra, Düsseldorfer Sinfoniker, Concerto München, Stuttgarter Opernorchester, Bach Collegium Zürich, itn). Vodi mojstrske tečaje in seminarje po Sloveniji in je bila gostujoča profesorica na University of British Columbia v Vancouvru, na Central National University Beijing na Kitajskem, na Akademijah v Zagrebu, Kotorju, Črni Gori …Posebej se posveča samospevom ter redno nastopa doma in v tujini. Zavzema se za promocijo slovenskega samospeva kot producentka dogodka spevSLAM.

KATJA KONVALINKA je na Akademiji za glasbo v Ljubljani diplomirala iz petja in klavirja, nato pa z odliko magistrirala na Visoki šoli za glasbo Gradcu. Končala je tudi specializacijo iz solopetja na ljubljanski Akademiji za glasbo, ki ji je leta 2018 podelila priznanje umetniškega dela. Nastopala je v opernih hišah v Sloveniji (SNG Ljubljana in Maribor), Avstriji (Mestno gledališče Leoben, Theater im Palais) in na Hrvaškem (Splitska opera). Kot koncertna pevka je sodelovala z Orkestrom Slovenske filharmonije in Orkestrom RTV. Dejavna je tudi kot pevka samospevov in pevska pedagoginja. Je predsednica SKGG, pri katerem deluje kot producentka (Svatba je 30. opera v njeni produkciji) in pevka v operah Frida (monoopera Dnevnik Ane Frank), McNeffa (Onkraj vrta), Menottija, Martinůja, Nymana, Piccinija, Pergolesija … Krstno je izvedla vloge v operah slovenskih skladateljev T. Sveteta (Ada, Junak našega časa, Hiša usmiljenja), P. Mihelčiča (Božji delec), B. Šaljić Podešva (Iden), T. Mauko (Deklica z vžigalicami), I. Kocena (Veveriček posebne sorte) … 

IRENA YEBUAH TIRAN: Z odliko je diplomirala na Mozarteumu v Salzburgu. Je prejemnica več nagrad na pevskih tekmovanjih. Debitirala je v SNG Opera in balet Ljubljana ter sodelovala z Orkestrom slovenske filharmonije, Orkestrom RTV Ljubljana, Bavarskim radijskim orkestrom, ansamblom Klangforum… Kot članica vokalnega ansambla Nova na Dunaju je nastopila na festivalih v Salzburgu, Bregenzu, Styriarte, Wien Modern … Nastopila je v Beriovi Sinfonii za 8 solistov in orkester z Dunajskimi Filharmoniki ter v praizvedbi Haasove opere Melancolia v Opera national de Paris. Redno nastopa v predstavah SKGG: v Svetetovih operah Junak našega časa, Ada in Hiša usmiljenja, v Gluckovem Ogoljufanem sodniku, projektu Hommage à Benjamin Britten, McNeffovem Nežnem velikanu, Bavdkovi operi Gospod in hruške, Martinůjevi Ženitvi, Kingovi Snežni kraljici ter Deklici z vžigalicami Tine Mauko.

BARBARA  JERNEJČIČ FÜRST je po končanem študiju na graški Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost  postala članica Flamskega opernega studia v belgijskem Gentu in štipendistka »Steans Institute for Young Artists« v okviru festivala Ravinia v Chicagu. Na odrih graškega Theatra in Palais, Flamske opere v Gentu in Antwerpnu, dunajske Komorne opere in v Theather an der Wien, ter ljubljanske in mariborske opere je poustvarila različne operne vloge. 

Kot koncertna pevka je sodelovala na vseh vidnih slovenskih festivalih ter na festivalih Carintische Sommer, Steirischer Herbst, Zagrebški bienale, Klangwerktage Hamburg, Wien Modern, Bregenzer Festspiele, Styriarte, Frühling Festival in Musikverein … Nastopa z različnimi orkestri in ansambli (Armonico Tributo Austria, La petite bande, Solamente naturali, Musica Aeterna, Slowind, Ensemble Mosaik, Klangforum …) 

Je profesorica solopetja na Akademiji za glasbo in članica žirij solopevskih tekmovanj doma in v tujini.

Za domače in tuje založbe je Barbara Jernejčič Fürst poustvarila dela na več kot 15 zgoščenkah ter izdala štiri samostojne zgoščenke posvečene pretežno  slovenskemu samospevu 20. stoletja. 

IRENEJA NEJKA ČUK se je petja začela učiti pri prof. Edite Garčević Koželj na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana. Udeležila se je več solopevskih seminarjev pri profesorjih petja. Zaposlena je v opernem zboru SNG Opera in balet Ljubljana. Kot solistka je nastopala s simfoničnim orkestrom NOVA filharmonija in Grex symphoniacorum UL. Leta 2023 je nastopila v naslovni vlogi Alenke v operini L’alma dell’aurora Federice Lo Pinto v koprodukciji Slovenije, Italije in Albanije. Nastopa tudi v operi Veveriček posebne sorte skladatelja Iztoka Kocena v produkciji Slovenskega komornega glasbenega gledališča. Je študentka v razredu prof. Pije Brodnik na Akademiji za glasbo v Ljubljani.

Vstopnica

15 eur

Uprizoritve

09. June ob 20:00

Dvorana Jenko, Miklošičeva ulica 28, 1000 Ljubljana